2015. október 21., szerda

Billboard jelenség OTA oldalaknál - vendéget az OTA-tól

Amikor a vendég szállást keres egy szállásközvetítő honlapján, legtöbbször felkeresi a számára szimpatikus szállodák honlapját is. Miért teszi ezt? Mit számít ez a szálláshely választás szempontjából? Hogyan befolyásoljuk ilyenkor a döntést? A Billboard effektussal minden szálláshelynek számolnia kell!

Mi az a Billboard jelenség?

A Billboard jelenség növeli a hotel honlapjának látogatottságát, online- és, offline foglalások számát annak hatására, hogy a vendégek, egy harmadik fél  (viszonteladók) honlapjain böngésznek.

Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy amikor a leendő vendég egy gyűjtő oldalon keres szállást, felkeresi a potenciális szállások honlapjait, és az ott kapott benyomások hatása is érvényesül amikor kiválasztja a végső helyet, ahol foglalni fog.

A Billboard jelenség mérhető is, mégpedig a hotel nevére való keresések vizsgálatával, valamint foglalási szám növekedésével.

Hogyan működik a gyakorlatban?

  • Az OTA (viszonteladói) oldalakon böngésző több információ kedvéért, nagyobb képekért és ár-összehasonlításért felkeresi a szállás weboldalát
  •  Az OTA oldalon böngésző rákeres kedvenc közösségi média csatornáján a szállásra, mit mond a többi ember a helyről
  • A szállodai weboldalon böngésző vendég felkeres egy OTA oldalt, hogy jobb árat találjon, illetve összehasonlítsa a szállás árait másokéval

Mit kezdjünk ezzel a helyzettel?

A közvetítő oldalakról érkezőket vagy segítjük döntésükben, majd tovább is elmegyünk, és meggyőzzük, hogy ne a jutalékkal dolgozó oldalon, hanem nálunk foglaljon. Az előbbit úgy tehetjük meg, hogy egy kiváló weboldalon, a lehető legjobban mutatjuk be hotelünket, vagy apartmanunkat, és a weblap felépítésével, képi világával is megmutatjuk, jobbak vagyunk a konkurenseknél, amiknek a weboldalait éppen nézegeti. Tehát a versenyünket ilyenkor a többi szálláshely honlapjával vívjuk.

Második célunk, ha már minket választ a vendég, hogy ne az általa megszokott, könnyen kezelhető, és biztonságot nyújtó oldalon, hanem a mi felületünkön foglalja le a szobát.

A visszájára is fordulhat a helyzet, hiszen a mi árunkat is összehasonlíthatja a vendég a környék áraival. Áraink meghatározásakor ezt is figyelembe kell venni.

Foglaljon a mi honlapunkon

Mikor foglal egy vendég a szállás weboldalán, és nem a viszonteladónál?
  • Legalább ugyanazt az árat kapja (figyelem, már adhatunk olcsóbb árat, vagy kedvezményt egy kis trükkel!)
  • Minimum ugyanolyan kondíciókat kap
  • Könnyen és biztonságosan tud foglalni
Amennyiben mindent jól csinálunk, több vendéget és több direkt foglalást szerezhetünk. A Billboard jelenség ismeretében már tudjuk milyen felületeinken kell javítani ahhoz, hogy elérjük céljainkat.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés