2014. október 30., csütörtök

Belső linkelés és a SEO szállások honlapján

A belső linkelés egy honlapon két célt szolgál. Az egyik, hogy a látogatót terelje a honlapon belül, így könnyítve meg a navigációt, és adva neki több információt a döntéséhez, másrészt a Google algoritmus szempontjából segíti az előrejutást a találati listákon.

Mi az a belső linkelés?

Belső linkekkel honlapunk oldalain belüli hivatkozásokat hozunk létre, tehát nem harmadik félhez irányítjuk a látogatót, hanem oldalunkon tartjuk, azon belül ajánlunk számára értékes tartalmat. Tehát különbözik a külső hivatkozásoktól. Például, ha egy régi cikket említek meg, amit a keresőoptimalizálási tévhitekről írtam, akkor azt linkesíthetem, így az olvasó könnyen elolvashatja, kiegészítheti vele az adott oldal információit.

Miért fontos a belső linkelés?

Ahogyan az imént írtam, kiegészítő információt adhatunk egy témához, azaz növelhetjük a látogatói élményt. Ez célunk, hiszen potenciális vendégünk minél jobban informált, annál szívesebben foglal nálunk. A plusz információhoz ráadásul nem is kell sem a cikkeink között, sem a menüben keresgélni, azonnal ott van, amikor szükség van rá. Előnyei tehát:
  • tovább maradnak a látogatók az oldalon
  • többet tudnak meg a szállásról
  • nálunk találják meg az információkat
A másik lényeges haszna, a Google találati listáin való előrébb jutás. A linkajánlás keresőoptimalizálásban betöltött szerepéről több cikket is írtam. A belső linkek is növelik a linkelt oldal értékét, így annak megfelelő használatával jobb pozícióba is kerülhetünk. Érdemes tehát a belső linkelést tudatosan alkalmazni, és olyan oldalakra hivatkozni, amit jobb pozícióban szeretnénk látni a találati listákon.


Belső linkelés a gyakorlatban...

Hogyan néz ki mindez? Tegyük fel, hogy vendégünk szobáinkról néz képeket, ami egy életszerű helyzet, hiszen a képgalériát mindig megtekintik. A leíró szövegben megemlítjük, hogy milyen gyönyörű a kilátás a templomra, majd ezeket a szavakat linkesítjük is, és egy általunk, a templomról írt cikkre irányítjuk érdeklődőnket. A cikket olvasva még jobb benyomást alakíthatunk ki a városról, így magáról a szobáról is.  (Ha vannak cikkeink a városról, akkor itt a látogatót végigvezethetjük rajtuk.) Az érdeklődő tőlünk kapta a plusz információt, a leendő szállása perspektívájából látja a várost, és ez segíti a foglalási döntésében is.
Attól sem kell tartanunk, hogy elhagyva oldalunkat más hirdetésére kattintva foglal, hiszen az oldalunkon maradva tud minden információt megszerezni.

Tetszik? Használja is ezt a módszert? Ossza meg velünk, hogyan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés