Keresőoptimalizálás esélytelen
Budapesti szállodai marketing esetén csak hatalmas költségek árán foglalkozhatunk a keresőoptimalizálás vendégszerző mivoltával. Ugyanis akkora a konkurenciaharc, hogy évek és millió forintok kellenek, hogy olyan szavakra, mint a "budapesti szállás" előkellő helyre kerüljünk.A szállodai keresőoptimalizálás során Budapesten arra törekedhetünk, hogy a saját szállodánk nevére első helyen dobjon ki minket a Google, megelőzve a viszonteladói oldalakat, és hirdetéseiket.
Saját nevünkön kívül léteznek olyan kulcsszavak, amik nagyon szűk réteget érintenek, és nincs rájuk konkurenciaharc, így könnyen az elsők közé kerülhetünk. Ezek a "millió dolláros" Niche kulcsszó tippek, amiket ha valaki felfedez, jó ha titokban tart.
Billboard jelenség
Egy kutatás szerint 10-ből 2 foglalás viszonteladói felületek miatt történik honlapunkon, hiszen a vendégek megnézik a kiszemelt szálloda honlapját, és ha megfelelő kondíciókat talál, ott foglal a viszonteladó helyett. Ez a Billboard jelenség. Szállodai marketing stratégia építhető erre a tényre, azaz honlapunkat úgy kell kialakítani, hogy a foglalási oldalak miatt érkező látogatókat meggyőzze, a hotel honlapján jobb foglalni.Szállodai Yield, Revenue management
Definíció szerűen itt annyiról van szó, hogy minél több szobát értékesítsünk kedvezményes áron, majd a maradékért a lehető legtöbb pénzt kérjük el. Magyarul a megfelelő szoba, megfelelő vendégnek a megfelelő időben történő értékesítését jelenti. Egy budapesti, illetve nagy konkurenciaharcban lévő szálloda ilyen eszközzel képes jól teljesíteni, és az árverseny ellenére a konkurensek elől vendéget szerezni.A marketing stratégia itt azt jelenti, hogy árképzéssel, a konkurencia árainak figyelésével folyamatosan kontroll alatt tartjuk a szobáink árait. Gyakorlatilag az egyik legfontosabb szállodai marketing elem a Revenue és Yield management egy budapesti szálloda számára.
A Revenue menedzsmentről és a Yield managementről is írtunk egy bővebb összefoglalót a turisztikai marketing tudástárban.
Visszatérő vendégek
Akit már egyszer meggyőztünk, könnyebb újra visszahívni. Hírlevél anyagokkal, közösségi média aktivitással partnerprogramokkal újra és újra megszólíthatjuk az irántunk érdeklődő közönséget. Fontos a jó célzás és az időzítés, így komplexen kell megtervezni ezeket a felületeket, és hozzá a tartalmakat.Ezeken kívül természetesen több lehetőség van a szállodai online marketing területén, de ezekről majd később beszélünk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése