2015. szeptember 18., péntek

Lokális tartalommarketing a turizmusban

A tartalmak jelentősége az internet megjelenése óta egyre csak erősödik, a formája viszont folyamatosan változik. A turizmus területén a lokális tartalmak szerepe ugyancsak változatlan: aki értékes anyagokat állít elő, több látogatóval, több foglalással számolhat.

Mit jelent a tartalommarketing a turizmusban?

Helyi látnivalók, programok, szolgáltatások leírása, a közeli témák felkarolása a lokális tartalom. Annak marketing célú felhasználása a lokális tartalommarketing. A tartalom készítésével, és folyamatos publikálásával nem csak az éppen szállásunkra érkező vendégeinknek kedveskedünk, hanem több marketing célt is teljesítünk:
  • Bizalmat adunk a foglalásra készülőknek
  • Növeljük a látogatottságunkat
  • Fenntartjuk a figyelmet

Bizalom, hiszen a friss tartalmak gondozott megjelenést láttatnak, ahol jobb foglalni is. Látogatottságnövelés, hiszen a sok tartalom nem csak saját felületeinken jelenik meg, hanem a keresőkben, médiákban, TripAdvisor oldalakon, stb. Figyelem fenntartását is elérjük, hiszen az új és régi tartalmainkat a közösségi médiában, hírlevelünkben éppúgy felhasználhatjuk, azokat folyamatosan olvashatják "rajongóink".

Lokális keresőoptimalizálási előnyök

A környékről, annak programjairól való tartalmak létrehozása lehetővé teszi számunkra, hogy a környék témáira megjelenhessünk a kereső előkellő találatai között. Egy látnivalóról, program leírásról pedig könnyen kerülhet az érdeklődő olvasóközönség a foglalási felületünkre.
Gondoljunk csak bele: utazás előtt és közben is a környék tartalmait keressük. Az ebben segítő weboldalakat pedig örömmel olvassuk végig.
A lokális keresőoptimalizálás egy tág témakör, amiről érdemes többet is olvasni.

Közösségi marketing előnyök

Folyamatos tartalom előállításával lehetünk ott a közösségi médiában. A lokális tartalom mindig szolgáltat új okot, hogy megosszuk másokkal a programokat, látnivalókat, történéseket. Az érdekes történetek sok megosztást eredményeznek, ami ugyancsak több látogatót hoz majd.

Bizalomépítés vendégeink felé

Ahogy egy frissen vágott virág a recepción, úgy adja jelét a friss tartalom a vendég számára, hogy ott vagyunk, gondoskodni fogunk róla, törődünk vele. Egy foglalásnak is nagyobb bizalommal látunk hozzá, ha érezzük, hogy azonnali választ kapunk. Így van ez a tartalommal is. Ha egy honlapon, vagy közösségi oldalon látjuk, hogy aktuális, nagyobb bizalommal leszünk iránta.


A tartalom adja webes jelenlétünk alapját. Tapasztalatom szerint sokan mondják a szövegírásra, hogy könnyű dolog. Nem így látom. Sok munka és átgondolt stratégia szükséges ahhoz, hogy jól működjön! Ezért is ajánlom további cikkeinket a tartalommarketing témakörben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés