Több eszköz is van, amik megkönnyítik a tartalmak megosztását és ütemezését. Ezek közül ma a Buffer nevű eszközt mutatom be, aminek a segítségével előre beállíthat különböző megosztásokat, különböző Social média felületekre.
A folyamatos megosztás problémája
Időhiányban szenvedünk, de ha nem is lenne ez a helyzet, akkor is van jobb elfoglaltsága az embernek, mint naphosszat azt állítgatni, mit osszon meg a különböző Social média felületeken. Több felületünk van, nem feltétlenül ugyanazt és ugyanakkor kell kommunikálnunk, hiszen más az érdeklődési kör a Facebookon, mint a LinkedIn-en, és más időpontokban is "lógnak" a Twitteren, mint böngésznek a Google+ felületein.Egyetérthetünk abban is, hogy két különböző megosztás létezik. Amit előre be tudok állítani, és amit egy hirtelen ötlettől, vagy eseménytől vezérelve azonnal közzéteszek. Előre beállíthatok érdekességeket a környékről, fotókat a szálláshelyről, vagy idézeteket. Azonnal kell viszont cselekednem, amikor leesik a hó, és egy fényképet közlök a parkolóról, vagy a séfünk új alkotásáról. Ez utóbbinál nem tudunk automatizálni, de a kampány-szerű tartalmakat lehet előre tervezni.
A megosztás hagyományos módszere
A szálláshelyek többsége úgy közöl tartalmakat, hogy kiválasztja a megosztani kívánt anyagot, majd felmegy a kívánt felületre (jellemzően Facebook), és megosztja a tartalmat, ami azonnal láthatóvá válik a felületen. (A Facebookon a felhasználók előre meghatározott időpontot is beállíthatnak, így a megosztás mindkét típusát használják kis időt megspórolva.) Majd jön a következő Social csatorna, és ott is elvégzi a megosztást.Ha valaki arra is figyel, hogy a különböző csatornákon különböző időpontban vannak jelen a célcsoportok, a műveletek még időpontban is eltérnek egymástól.
Ez a módszer rengeteg időt tud felemészteni, kevésbé mérhető az eredmény. Nem csoda, ha sokan gondolnak úgy a Social médiára, mint egy nyűgre, ami miatt egyre csökken az aktivitás is.
Hogyan osszunk meg időtakarékosan több felületre?
Külső eszközök tömege áll rendelkezésünkre, hogy több csatornát kezeljünk egyszerre. Ezekben átnézhetjük a különböző felületeket, reagálhatunk az ott megjelent posztokra, követhetjük aktivitásunkat, és a rólunk tett említéseket, de legfőképpen megoszthatunk, időzíthetünk tartalmakat.
Ilyen felület a Hootsuite, az IFTT, vagy a Buffer is.
A Buffer segít "betárazni" és időzíteni a tartalmakat
A Buffer lehetőségét mutatom most be, mert az időzítésnek és megosztásnak egy nagyon baráti lehetőségét kínálja, valamint pont azt a 4 médiát és azok céges oldalainak megosztását tudja kezelni (Facebook, G+, Twitter, LinekIn), amelyek itthon leginkább elterjedtek.Időzítés a lényeg
Remek megoldás, hogy a betárazott (innen jön a neve "buffer") tartalmat minden csatornánál előre beállított időpontokban teszi ki. Azaz, ha a statisztikákból tudom, hogy Facebookon a látogatóim reggel 9 és délután 4 óra körül aktívak, akkor ezt a két időpontot adom meg, amikor a Buffer kiteszi az előre megadott tartalmakat.Ezen kívül természetesen megadhatom az azonnali közzétételt, valamint egyedi időpont megadását is.
Megosztás
A megosztandó tartalomnál kiválaszthatom, melyik csatornákra akarom kitenni. Ha a 4 csatorna közül csak a Twitterre, G+-ra és Facebookra tenném ki a LinkedIn-t kihagyva, akkor csak azokra a csatornákra ütemezem, így különböztetve meg a célcsoportot, és a csatornáim célját is.Másik előny, hogy a böngésző, és néhány RSS olvasó is támogatja, így ha egy érdekes cikket találok az interneten, ami kötődik a szállodámhoz, azt azonnal fel is használhatom - akár kis hozzáfűzéssel is - egy posztban. Így dolgozhatok előre a napi tevékenységeim közben is.
Haladó: A megosztást a bitly-vel is összeköthetjük, így mérve az átkattintásokat!
Telefonon és táblagépen is segít
A Buffer alkalmazásként telepíthető Apple és Android rendszerekre is, így utazás közben is előre dolgozhatok. 4 csatorna kezelése ingyenes, bár ebben a verzióban csatornánként 10 elemet időzíthetek előre. Viszont mindössze havi 10 dollárért 10 csatornában 100-100 elem kezelése válik lehetségessé, ami nem nagy ár az előnyökhöz képest. Van még céges csomag is, ahol még bővülnek a lehetőségek statisztikával, és több munkatárs bevonásának lehetőségével.Összefoglalva
A Buffer alkalmazás megoldja a napi Social média kezelési problémákat, így időt és pénzt spórol meg amellett, hogy a tartalommarketing hatékonyságát is növeli. Tervezhetünk vele előre, vagy több csatornát szolgálhatunk ki egyszerre, mindegyiken külön időzítéssel, így oldva meg a több csatorna folyamatos megosztásának problémáját. A kipróbálás ingyenes, kissebb szálláshelyeknek nincs is mindig szükség a fizetős verzióra. Én használom, és örömmel ajánlom!Ha tud még hasonlóan jó alkalmazást, örömmel fogadjuk hozzászólásban! Ha tetszett a cikk, időzítse közösségi felületein :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése