Oldalak

2014. június 27., péntek

8 rossz módja a social marketingnek

Annyi írás van arról, hogyan csináljuk jól az online és a social marketinget, hogy összeszedtem egy gyors listát arról, mit ne tegyünk social marketing során.


1. Alacsony minőségű tartalom

Akár megosztjuk másokét, akár saját tartalmat hozunk létre, tartózkodjunk az érdektelen tartalmaktól, mert hosszútávon a látogatóink is el fogják hagyni felületeinket.

2. Nem válaszolni

Amikor nem válaszolunk a hozzászólásokra, elhanyagoljuk látogatóinkat. Én is azt szeretem, amikor egy oldalon gyors választ kapok kérdésemre, pörög egy beszélgetés. Amikor elhanyagoljuk látogatóinkat, azok nem lesznek aktívak, és egyre kevésbé látogatnak minket.

3. 0-24 órában minden rólunk szól

Ahogy a nyaralás során sem a recepciósról, úgy egy szállodai honlapon sem minden a szállodáról, hanem a vendégről szól! Amikor mindig minden rólunk szól, a vendég nem tud bekapcsolódni a beszélgetésekbe, így mi sem tudunk kapcsolatokat kiépíteni.

4. Nincs stratégia

Nem könnyű több megjelenést fenntartani, minden nap kommunikálni, és közben elérni a célokat. Amikor ebbe a feladatba terv nélkül vágunk, sokkal többet kell dolgoznunk, és nem is megy minden a dolgok normális medrében, könnyen kizökkenhetünk. Online stratégiával minden nap tudni fogjuk, mi a feladatunk.

5. Nagyobb aktivitás

Szállodai blogot indítunk, de nincs benne, csak pár bejegyzés? Twitter vagy G+ oldalt indítunk, de nem írunk ki rá semmit? A Facebook is egy működő rendszer, de csak akkor, ha minden nap használjuk. Ezért is fontos a stratégia, hogy egy nap se teljen el aktivitás nélkül, és tudjuk mikor, mit, hol tegyünk.

6. Nincs megosztási gomb a honlapon, vagy a blogban

Miért vagyunk jelen különböző felületeken, ha azokat eltitkoljuk? Miért írjuk a jobbnál jobb cikkeket, ha nem tudják azokat könnyen megosztani? Ha blogunkba és honlapunkra nem tesszük ki a megosztási lehetőségeket, csökkentjük az esélyét, hogy látogatóink terjesszék hírünket barátaik körében.

7. Nem vesszük elég komolyan

Annak ellenére, hogy a social média egy szórakoztató közeg, komoly munkát kell belefektetni. Csináljuk jókedvvel, de vegyük komolyan, hiszen segítségével vendégeket akarunk szerezni!

8. Nem tartjuk a lépést

Ez a terület az egyik leggyorsabban változó közeg az interneten. Hetente új lehetőségek és szabályok adódnak. A szabályok megszegésével kizárhatnak minket, a lehetőségek kihasználatlansága pedig lemaradást eredményezhet. Érdemes tehát folyamatosan képezni magunkat.
Ez a hely pont megfelelő :)

Íme néhány lépés, hogyan lehet gyorsan javulást elérni:

  • Minden héten legalább egy minőségi tartalom
  • Aktív jelenlét a közösségben
  • Legyünk következetesek
  • Legyen tervünk
  • Tanulni, tanulni, tanulni






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése