Vannak viszont elemek, amik segítségével felkelthetjük a figyelmet, és növelhetjük a konverziót.
1. Elkapni a szem mozgását
Szemünkkel egy honlapon először bizonyos "F" betűt leíró mozgással pásztázunk. A bal felső sarokból indulunk ki, és pásztázzuk a területet. Amikor ide koncentráljuk a figyelmet elkapó tartalmunkat, azt el fogják olvasni látogatóink.2. Bizalomépítő elemek
A bizalom kialakítása nagyon fontos egy személytelen közegben, így azt nem csak szavakkal, hanem képekkel is erősíteni kell. Néhány bizalomépítő fotó segít mindebben:- Arckifejezés: számít a megjelenített emberek arca. Mosolyognak, vagy szomorúak, esetleg grimaszolnak e.
- Kéz: meglepő de egy tanulmány szerint a kéz bizalomépítő hatású. Amikor látjuk valakinek a kezét a képen, jobban megbízunk a mellette lévő üzenetben.
- Tekintet: a fotón lévő ember tekintetét követi szemünk. Amikor egy gombra, vagy fontos üzenetre néz, az üzeneten átfut tekintetünk.
3. Akció a képen
Hogyan motiváljuk a látogatókat, hogy valamit megtegyenek? Cselekvő képeket kell használni!
- Nézzünk rá: mint már írtam, amikor valamire tekintetét szegezi a kép szereplője, tekintetünk kíséri annak útját. Amikor például jobbra néz, a kieső területet hozhatjuk előtérbe, vagy mint az itt szereplő képen, lefelé, akkor görgetésre inspirálunk.
- Mutatsd: a kéz szerepe az akcióra motiváláskor is hatalmas. Egy gombra mutatással például növelhetjük az oldal megosztásának számát.
4. Fókuszáljunk oda, ahova a látogató
Szemmozgást figyelő eszközökkel kimutatták, hogy vannak a honlapoknak olyan elemei, amiket a látogatók kitüntetnek figyelmükkel, azaz önkéntelenül is megakad rajtuk a szemük. Ezeket az elemeket jól kidolgozva, és ügyesen elhelyezve irányításunk alá vonhatjuk a nézelődőt.- Logo
- Menü
- Keresődoboz
- Social gombok
- A fő fénykép
- Írott tartalom
- Honlap lábléce
5. Színek hatásai
Különböző színek különböző hangulatot árasztanak. Egy jó színválasztással a látogatók hangulatát befolyásoljuk, és meghatározzuk a szálláshelyünkről alkotott képet is. Írtam korábban a színek hatásáról, érdekes lehet a tudatos használathoz.6. "Hülye biztos"
A "Ne törd a fejem" című webergonómiáról szóló könyvben is az alapgondolat, hogy a látogatónak legkevésbé kelljen fölösleges dolgokkal foglalkoznia, keresgélnie, azaz gondolkoznia. Elsőre rosszul hangzik, de mit is jelent mindez? Legyünk egyszerűek. Nem szabad fölösleges elemekkel terhelni a látogató figyelmét, mert az csak elvonja a gondolatokat a lényegi mondandónkról. Legyenek üres tereink, és egyértelműek az utasításaink.A képen a világ legrosszabb honlapját láthatjuk, legyen riasztó példa. Bár Obama szeme mégis vezeti a tekintetünket...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése