Oldalak

2014. március 3., hétfő

E-mail lista tisztítása

Egy tiszta e-mail listánál nincs is jobb. Talán ez az egyik ok, amiért még örülök is egy hírlevél leiratkozásnak, hiszen ugyan egy olvasóval szegényebb leszek, viszont pontosabb statisztikát kapok az olvasottságról. Összeszedtem, hogyan tisztítsuk meg a már meglévő hírlevél listánkat.

Mi az e-mail lista tisztításának előnye?

  • Tisztább képet kaphatok a történésekről, jobb adatokat fogok kapni. Arányokat tekintve pontosabban láthatom, mit szeretnek az olvasók.
  • Ilyen például a megnyitási arány, amibe nem fog beleszámítani a SPAM-be menő levél, valamint a visszapattanó e-mail. 
  • A kevesebb kukában landoló levél miatt a levelezőrendszerek szemében megbízhatóbbá is válhatok.
  • Jobban szegmentálhatom a leveleket
  • Kevesebb visszapattanó levelem lesz
  • Kevesebb leiratkozó
  • Ha fizetek a kiküldésért, még pénzt is megtakaríthatok

Hírlevél adatbázis tisztításának lépései

1. Dupla és érvénytelen címek
A kétszer szereplő, vagy rossz címeket el kell távolítani. Néhány rossz cím ránézésre szűrhető, például ha elírást látunk.

2. Leiratkozók
Ha valaki leiratkozik, azt el kell távolítani. Ez a törvény, és logikus is.

3. Feliratkozás nélküli címek
Az innen-onnan összeszedett címek, a vásárolt listák, vendégek hozzájárulás nélküli címei mind ide tartoznak. Azok, akik nem iratkoztak fel, azaz nem várják a levelet, ne is kapjanak! Nem is csak azért, mert törvényileg megkérdőjelezhető, hanem azért, mert rontja a megnyitási és konverziós arányokat.
Persze vannak módszerek, az ilyen listák egyszeri felkeresésére is...

4. Címváltozatok
Az iroda@cegnev.hu és az info@cegnev.hu olyan változatok, amik valószínűleg ugyanahohz a címzetthez érkeznek. Az egyik címet távolítsuk el, senki ne kapja meg kétszer ugyanazt a levelet.

5. Visszapattanó levelek
Kétféle visszapattanási ok létezik, a "kemény" és "lágy". A "kemény" visszapattanás, amikor nem létezikvagy blokkolt a cím. Ebben az esetben azonnal el kell távolítani a címet. A "lágy" eset, amikor megtelt a postaláda, vagy automata válaszlevél érkezik. Ekkor érdemes figyelemmel kísérni a címet, és ha sokáig fennáll a helyzet, csak akkor eltávolítani a listáról.

6. Leszakadó címek
A kevésbé aktív olvasók, akik már nem nyitják meg a leveleket, illetve kevésbé reagálnak azok tartalmára, külön kezelendőek. Még mielőtt SPAM-nek jelölnének minket, érdemes külön kampánnyal, külön ajánlattal megkeresni őket, hogy visszavezessük őket lelkes olvasóink táborába. Ha valaki sokáig inaktív, érdemes külön listára tenni, hogy ne rontsa a statisztikai adatokat. Például lehet erre a listára ritkábban küldeni a leveleket.

7. Régi címek
Régi lelkes olvasó, vagy érdeklődését vesztett cím? Levegyük a listáról, vagy nem? Attól függ, régi visszatérő vendégről van e szó, vagy egy listán ragadt emberről. Érdekes szempont lehet átnézni az e-mail listát feliratkozási idő alapján. Milyen az átkattintási arány az egyes időintervallumoknál?


Ezekkel a módszerekkel tisztába tehetjük a listát. Vannak módszerek az e-mail adatbázis tisztán tartására is, érdemes tovább olvasni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése