A közösségi oldalak szabad helyek, mégis vannak olyan praktikák, amiket a siker érdekében érdemes betartani, illetve vannak olyanok, amiktől tartózkodni kell. Ilyeneket szedtem ma össze.
Mik a jó és rossz gyakorlatok a Social marketingben?
Sose tegye
- Politika és vallás - Ne tegye, ne folyjon bele. Sose!
- Hencegés, dicsekedés - nem azok az előnyös tulajdonságok, amit szeretnek a közösségek
- SPAM - csak olyan gyakran írjon, amilyen gyakran hasznos tartalma, vagy közölnivalója van. Egy teszt: egy hosszú munkanap után is elolvasná írásait?
- Gyors válaszok - létfontosságú, hogy a vendégek/érdeklődők átgondolt és helyes válaszokat kapjanak
- Düh - sose posztoljon dühből
- Versenytársak "üldözése" - Fókuszban a vendég legyen, sose a konkurencia, és a verseny. Ahelyett, hogy a versenytársak hibáira hívná fel a figyelmet azt mutassa meg, miben tud a vendég szolgálatában lenni
- Örökös önreklám - tartsa magát a 80/20 szabályhoz, azaz a bejegyzések 80%-a legyen hasznos tartalom, 20% promóció
- Óvatosság, félénkség - a közösségi média egy lehetőség, hogy beszéljen a vendéggel. Legyen kiemelkedő és magával ragadó
Így csinálja
- Legyen vizuális - egy márka önmagában nem ad okot a lelkesedésre, vizuális elemek használatával viszont elköteleződés érhető el
- VIP-ként kezelés - közönsége érezze, hogy kitűntetett figyelmet kap, és számít a véleményük. Tegyen fel kérdéseket a szállodával kapcsolatban és hallgassa meg véleményüket
- Válasz és reakció - Nem minden a posztolásról szól. Figyelje a tartalmakat, és válaszoljon, reagáljon rájuk
- Tanuljon a nagyoktól - figyelje versenytársait, a külföldi hoteleket, és tanuljon az ott látottakból. Tipp: nézze a SzállásMarketing Facebook oldalát is, ahol sűrűn osztunk meg érdekes hoteles példákat.
- Oktatás és információ - az edukáció és a vendégek jól informálása segít abban, hogy megismerjék Önt és a szállás környékét, valamint a szolgáltatásokat. Ez aztán segíti a foglalást.
- Legyen tömör - a social média egy gyorsan fogyasztott médium. A tömör, könnyen emészthető, jól olvasható tartalom létfontosságú
- Elemzés - szánjon rá időt, hogy megvizsgálja mi működik, és mi nem. Az elemzés segít, hogy egyre több olyat olvashassanak vendégei amit szeretnek, és egyre kevesebbet olyat, amit nem.
- Integrálás - a social felületek elérhetőségei kerüljenek rá a honlapra, levélaláírásra, névjegyre
Vannak tapasztalatai ezen a téren? Büszke valamelyik felületére? Ossza meg velünk egy hozzászólásban!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése