Oldalak

2013. október 21., hétfő

26 tipp. Hogyan írjunk szállodai blogot?

Egy hotel blog írása nem is olyan nehéz feladat, az már embere válogatja, mennyire lesz sikeres, illetve izgalmas olvasmány. Összeszedtem néhány segítő pontot, hogyan írjunk szállodai/turisztikai blogot.

  1. Mielőtt írásba fog, ismerje meg az olvasóközönségét
  2. Határozza meg, miről írj blogot: érdekességekről, szálláshelyről, stb...
  3. Tervezze meg, mi legyen a közvetítendő üzenet, amit jellemzően át szeretne adni
  4. Írjon természetesen, mint ahogy valakivel, mondjuk egy vendéggel beszélget
  5. Beszéljen én-te-ő-mi stílusban, ne királyi többesben
  6. Minden mondata legyen releváns a közönség számára
  7. "Neki" írjon, ne a "vendégnek", "vásárlónak"
  8. Írjon egyértelmű mondatokat, ne virágnyelven
  9. Legyen közvetlen, de ne túl közvetlen
  10. Használjon cselekvő igéket, ne passzívakat
  11. Használjon cselekvő mondatokat, ne passzívakat ("itt az idő, végignézni galériánkat" helyett "nézze meg galériánkat")
  12. Az egyszerű, jobb. Azért ne legyen túl egyszerű, vagy gyerekes.
  13. Egy mondatba csak egy gondolatot vegyen
  14. A mondatai logikusan kapcsolódjanak egymásba
  15. Egy cselekmény nélküli mondat sokatmondó lehet, de csak ha nem használjuk állandóan
  16. A "Természetesen", vagy "Annak ellenére" típusú szavakkal kezdődő bekezdések fenntartják a figyelmet
  17. Listaelemek használatával jobban kiemelhet fontos mondandókat
  18. Kerülje a szakmai zsargonokat
  19. Kerülje a kliséket, mert másolatnak tűnhet a gondolat
  20. A "legjobb", "legkényelmesebb" "legizgalmasabb" fokozásokkat érdemes háttérbe szorítani, mert hamis érzetet kelthetnek az olvasóban
  21. A vizuális jelzők és melléknevek hatására elgondolkozik az olvasó. Nagyon hasznos
  22. Használjon rövidebb bekezdéseket, mert a hosszúak, különösen online, nem hívogatnak elolvasásra
  23. A hosszabb szövegeket tagolja meg címekkel, alcímekkel
  24. Ellenőrizze a helyesírást, mert a hibák sokakat bosszantanak
  25. Olvassa át többször a bejegyzést mielőtt közzéteszi
  26. Olvastassa el másokkal is, több szem többet lát
Már ennek a néhány tippnek a betartása egy biztos mederbe tereli a szálláshely blogját, de csak egy része a szövegírás tudományának. Mivel egyre fontosabb a jó tartalom az interneten, különösen a turisztikai szakmában, így a én is egyre többet foglalkozom a témával. Egybiztos: a gyakorlás nagyon sokat segít, így félre kell tenni a kétségeket, és el kell kezdeni mihamarabb írni, írni és írni.

Ha már vannak írásai, nyugodtan linkelje be hozzászólásában, szívesen elolvasom!

2 megjegyzés:

  1. Szia Tamás, az ingyenes blogok közül melyiket ajánlod? A .hu blogoknak van valamiféle előnye mondjuk a blogspottal szemben?

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    A blog.hu-t is használom, de inkább SEO miatt. Azt, ha komolyan veszi az ember, akkor bekerülhet mondjuk az Index-re a kiemelt blogok közé, ami nagy látogatottságot ad. Viszont (úgy tudom) nem rakható saját domainnév alá, így kiszolgáltatottabbá válik az ember, ez nekem nem túl szimpatikus.
    A bloggert használom, mert a Google sajátja, könnyen kezelhető és keresőbarát, valamint saját domain alá integrálható, ami hosszabbtávú megoldást jelent.

    Írtam a Wordpressről, ami szintén blogmotor, és ott is több lehetőség van, hogy saját domain alát együk, és ne nekünk kelljen frissíteni: http://blog.szallasmarketing.hu/2010/02/milyen-blog-szoftvert-hasznaljak.html

    VálaszTörlés