Oldalak

2013. augusztus 15., csütörtök

Segítség! Nem működik a Social média!

"Ott vagyok a Facebookon, van honlapom, blogom, mégsem látszik az eredmény. Jó ez egyáltalán valamire?" Hallom, nem először. Az ember hajlamos azt hinni, hogy akkor már jelen van a Social médiában, ha elkészítette a Social média felületeket. Ha a csatornák folyamatos használata ellenére nincs eredmény, akkor valamit rosszul csinálunk.

Egy viszonylag új területről beszélünk, de már tisztán látszanak azok a módszerek és folyamatok, amik működnek, és segítségükkel konkrét eredményeket lehet felmutatni. Kialakultak a szabályok, emberi reakciók, hatékony munkamódszerek. Már szakértőkkel is, lehet konzultálni, vagy együttműködni. Az már nem elég, ha az unokatesó, vagy a recepciós mellékidőkben néha hozzányúl a közösségi erőforrásokhoz. Átgondoltabb megoldásra van szükség.

ROI (megtérülés)!

Bizony, lehet számolni a közösségi felületek megtérülési mutatóit. Ennek tudatában meg lehet viszgálni, milyen stratégiák működnek, és melyikek nem. Itt előnybe kerülhetünk egy szakértővel, de magunk is kitapasztalhatjuk mik a működő módszerek, és mi befolyásolja negatívan a szálláshely hírnevét. Valószínűleg a szakértő és a saját tudás kombinációja a nyerő megoldás.

Célok (Goal)

Itt sem működik másként, mint a honlapon. Célokat kell kijelölni, amit a posztolással, képekkel játékokkal és egyéb aktivizáló eszközökkel el akarunk érni. Mindennek legyen célja és legyen meg a terv, hogyan jut el a rajongó addig. Az utat pontosan meg kell tervezni (és kivitelezni), hogy az egyes megállókat időről időre javítani tudjuk, növelve ezzel az ROI-t.

Stratégia

Amikor célok és eszközök megvannak, ezek összességéből lehet kialakítani egy stratégiát. Ennek hiányában az egész Social média egy megfoghatatlan mítosz lesz, és az események kontrolálatlanul fognak történni körülöttünk.

Tartalom marketing stratégia

Ez a terület a tartalomról szól (szövegek, képek, videók, csevegések). Szomorú ez azért, mert - tapasztalatom szerint - jó tartalmat előállítani kevesen tudnak, és főleg keveseknek van rá kapacitása. Azonban a tartalom fontossága megkérdőjelezhetetlen, így következetesen és folyamatosan kell "legyártani" őket. Ha azt szeretné, hogy működjön a Social marketingje, meg kell találni a megfelelő hangot, naptárban kell ütemezni a feladatokat.

Elemzés

Nem futtatható sikeres marketing kampány mérés nélkül! Meglepő azonban, ennek ellenére milyen kevesen mérnek, és még kevesebben elemzik az adatokat. Elemezni kell a tartalmat, a célok teljesülését, a stratégia működését, stb. Ezek az adatok segítenek egyre hatékonyabbát enni az egyes elemeket és növelni az ROI-t.
 Folyamatos elemzéssel be lehet határolni a közönség igényeit is, így nyújtva nekik egyre jobb élményt. Márpedig ha jól érzik magunkat közösségeinkben, jól nagyobb valószínűséggel foglalnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése