Oldalak

2015. április 15., szerda

Keresőoptimalizálás tévhitek a turizmusban

Az amatőr keresőoptimalizáló cégeknek, a folyamatos változásoknak, valamint a valódi algoritmus titkosságának köszönhetően rengeteg tévhit kering a köztudatban a keresőoptimalizálással kapcsolatban.
Néha magam is meglepődök, milyen régi szabályokat szeretnének megvalósítani az ügyfelek, de még programozók is. Néha olyanokat, amik már rég az ellenkezőjét váltják ki a Google keresőből. Nézzünk párat ezek közül.

Meta kulcsszavak számítanak

Nem igaz. 2009-ben vette ki a Google a rangsorolásból a kulcsszavakat felsoroló láthatatlan "keywords" elemet. Itt sorolhattuk fel a számunkra (a látogató számára) releváns kulcsszavakat, amire szerettünk volna jó pozícióba kerülni. Kitöltésével a keresőrobotokat nem, de a konkurenciát segítjük. Ha kitöltjük, konkurencia elemzéskor könnyen megállapítható, mik a honlapunk számára fontos kulcsszavak, és arra optimalizált tartalommal versenybe lehet kerülni.
Tehát ne töltsük ki ezeket a mezőket, konkurenciaelemzéskor viszont nézzük meg, miket tartalmaz a konkurenciánál.

Kulcsszó halmozás előny a rangsorolásnál

Nem igaz. Már nem számít pozitívan, ha végletekig halmozzuk a kulcsszavainkat a szállás honlapján. A kulcsszó halmozása azt jelenti, ha ugyanazt a szót (pl.: "balatoni szállás") ismételjük az oldal szövegében, hogy az adott kulcsszóra jobb helyezést érjünk el. Mára a keresőrobotok felismerik ezt, és hátrébb sorolnak. Sokkal jobb eredményt érünk el, ha szövegösszefüggésben gondolkozunk, azaz a témához releváns szöveget írunk. Robotok helyett a látogatóinknak. Írjunk tehát hasznos szöveget, fókuszáltan a foglalni vágyó közönségnek, és a keresőoptimalizálást is helyére tettük.

Linkek blogok hozzászólásaiból

Nem számít, sőt káros is lehet az a gyakorlat, amikor blogokhoz csak azért szólunk hozzá, hogy nevünk mellett linkünk is megjelenjen. Mára ezeket nem veszi figyelembe a Google, sokkal jobb, ha magában a bejegyzésben tudunk megjelenni, de ott is csak akkor, ha tartalmunk releváns a blog tartalmával. Mindenkinek tudom ajánlani a vendégblogolást.

Fizetett hirdetés növeli a rangomat

A keresőmotoroknál lehetőség van pénzért kiemelt pozícióban megjelenni, de ez a reklám a természetes találati listát nem befolyásolja. Sokan hiszik ennek ellenkezőjét, de a Google és egyéb motorokban nincs összefüggés a kettő között.

Képek és videók nem számítanak

Félreértés, hogy a képek és videók tartalmát nem tudja értelmezni a keresőóriás. Egyre kifinomultabb módszerekkel elemzi ezeket, és egyre nagyobb szerepük van a találati listákon történő előrejutásban is. Persze ehhez jó szövegkörnyezetbe kell ágyaznunk őket, jó címet, és videóknál leírást kell alkalmaznunk. Különösképpen videókkal lehet manapság jó eredményeket elérni. A videók használatáról külön cikksorozatban foglalkozom.



A keresőmarketing témában tudástárat is készítettünk, ahol a legfontosabb kérdésekre biztosan választ adunk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése