Linkek és átirányítások ellenőrzése
A tört linkek, hibaoldalak rontják a felhasználóbarátságot, és a Google sem szereti igazán, hiszen egy gondozatlan oldal képét mutatja. Ellenőrizzük le, hogy vannak e hibás linkek az oldalunkon, illetve a 404-es hibaoldalak rendesen működnek e. Itt egy írás, hogyan ellenőrizheti őket.Kapcsolati, foglalási felületek ellenőrzése
Teszteljük le, működnek e a kapcsolatfelvételi űrlapok, működnek e az automatikus válaszlevelek, illetve kell e módosítani azok tartalmán. Nézzünk rá a honlap foglalási részeire is, egyszerű e kezelni a felületeket, vagy elveszünk a bonyolultságában.Dátumok, akciók
Ellenőrizzük le az oldal alján elhelyezett copyright dátumát, és írjuk át az aktuális évre. Ellenőrizzük le az árakat, és a csomagokat. Egy honlapon jó, ha érezni lehet, hogy aktuális anyagokkal találkozunk. Ez adja azt az érzést, hogy válaszolnak majd a leveleinkre, beérkezik foglalásunk. A dátumok aktualizálása tehát duplán fontos.Hírlevél feliratkozás
A feliratkozási felület unalmassá tud válni, a feliratkozásra ösztönző elemek elavulhatnak, és egy felugró ablak is unalmassá válhat, ezért érdemes időnként lecserélni őket. Gondoljuk újra a hírlevél feliratkozási folyamatokat, esetleg írjunk új hírlevél csalit."Call to Action"
Biztosan buzdít a kattintásra az oldal? Szálláshelyünk honlapja lehet jól felépített, hasznos tartalmú, de ha nincs rajta megfelelő mennyiségű cselekvésre ösztönző elem, a potenciális vendégek kevésbé fognak foglalni, feliratkozni hírlevélre, vagy bármilyen cselekvést végrehajtani. Vizsgáljuk meg, elég feltűnőek e az üzeneteink, és van e mellé látható gomb, vagy a látogatóra bízzuk, kattint e.Social média felületek
Ellenőrizzük, felületeink megfelelően csatlakoznak e honlapunkhoz: működik a megosztás, követés funkció? A felületeink mikor kaptak új fejlécet? Rendszeresen frissítjük őket? A leírások aktualizáltak?Érdemes követni a divatot és újabb közösségi oldalakat kipróbálni. Azok linkjeit is helyezzük ki!
Ezek voltak a legfontosabbak, de örömmel várok még ellenőrzési ötleteket hozzászólás formájában.
Szia Tamás,
VálaszTörléskiváló ellenőrző-lista, köszönet érte!
Egyet tennék hozzá:
A honlap "felhasználó-barátságának", érthetőségének tesztelésére
kifejezetten olyan személyt célszerű megkérni,
aki nem vett részt a honlap elkészítésében, tervezésében.
Az ő "mozgása" a honlapon, esetleges bizonytalankodása,
klikkelései is sokat elárulnak.
Köszönve munkádat üdvözöllek,
István
Szerintem tán a 2. legfontosabb kettő holtversenyben ami kimarad, a probléma vagy a célcsoport megnevezése illetve a hívószavak frissítése. Változik az ajánlatod, a környezet, a fizetőképes kereslet... tehát! Hajrá! a többi csillagos%ös!
VálaszTörlésHívószó/címsor ötletekhez kedvenc listám: http://goo.gl/YjWEwx
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlés