Véleményem szerint az
idei esztendő lesz az, mikor a Turisztikai szektorban tevékenykedő
cégek nagytöbbsége már aktívan meg fog jelenni a Facebookon.
Soha nem késő valamit elkezdeni, ami fontos, hogy megfelelően
tegyük mindezt.
Hasznos tanácsok a minőségi tartalom elkészítéséhez és megjelenítéséhez:
Az első, és
véleményem szerint, az egyik legfontosabb pont, a célkitűzés.
Sajnos sok esetben látszik a céges Facebook oldalakon, hogy nem
igazán van mögötte pontosan meghatározott cél. Legtöbb esetben
az látható, hogy egy oldalt beindítanak egy alkalmazással, amivel
nagyon sok embert összegyűjtenek és utána gyenge minőségű
posztokkal elérik azt, hogy a rajta lévő aktivitás a nullával
lesz egyenlő.
Fontos tanács: Ne az
óriási létszámra törekedjünk, hanem az aktív közösségi
életre!
Ha már van egy kedvelői
bázisunk, akkor beszélgessünk velük. Miként tegyük mindezt?
Posztoljunk minőségi tartalmakat. Ilyenkor merülnek fel a
következő kérdések.
Mi alapján posztoljak?
Sajnos a gyakorlat azt
mutatja, hogy nagyon sok oldalon nincs koncepció, előre megírt
terv. Valami eszükbe jut az üzemeltetőknek és felteszik. Ez
súlyos hiba! Mielőtt a tartalmakat elkezdjük feltölteni,
készítsünk tervet. Fontos, hogy maximum egy hétre előre,
mert az még koordinálható. Határozzuk meg, hogy miről szóljon
az adott hét és lépésről lépésre fektessük le, hogy mi
jelenjen meg az oldalon.
Hányszor posztoljak egy nap?
Őszinte leszek, nincs
tökéletes séma. Minden oldaltulajdonosnak magának kell ezt
kitapasztalnia, mivel a Facebook oldal eredmények csak a folyamatos
tesztelésekkel válnak láthatóvá. Vannak olyan oldalak, ahol a
napi két bejegyzés tökéletesen működik, máshol a napi négy
hozza meg a kellő aktivitást.
Milyen formában jelenítsem meg a posztjaimat?
Az elmúlt évek
tapasztalatai azt mutatják, hogy a képes-szöveges tartalom egyre
hatékonyabb. A képek szinte vonzzák a tekintet és nagyon gyorsan
ráveszik a felhasználót a like-olásra és a megosztásra. Egy
gyakorlati tipp azoknak, akik ezt a megjelenési formát használják:
ha van rá lehetőség, akkor a szállodai web vagy blogoldal linkjét
helyezzék el a szöveges tartalom végén vagy a tartalmon belül.
Vannak olyan oldalak (gasztronómia) ahol a videó megjelenítés kap
nagyobb hangsúlyt. Mindenkinek magának kell eldönteni, hogy az ő
profiljához mi illik leginkább. (A szállodai szektorban a képek kiemelt jelentőségűek.)
Milyen jellegű posztokat jelenítsünk meg?
Az oldalunkon
megjeleníteni kívánt posztoknak az esetek nagy többségében a turisztikai
tevékenységi kört kell körüljárnia. Mindez nem azt
jelenti, hogy a mi cégünkről kell minden hírnek szólnia. Nézzünk
egy gyakorlati példát.
Adott egy családias hangulatú szálláshely. Milyen jellegű posztokat
érdemes neki feltennie? Termékbemutatás (kép és szöveg),
egyszerű utazási tippek (videó tartalom), legújabb programok a környékről (linkek), különböző
típusú szállodai szolgáltatások bemutatása (videó, szöveg,
kép), és még sorolhatnám.
A lényeg, hogy ezzel a
kiterjesztett témakörrel egy szélesebb körű réteget tud elérni,
aki potenciális vendége lehet a hotelnek a jövőben.
Így végezetül még
szeretnék néhány ötletet adni, hogy miként lehet az oldalunk
aktivitását növelni.
- Merjetek bátran stratégiai partnereket keresni és egymás oldalának tartalmát megosztani. Pl. étterem – kávét gyártó és forgalmazó cég, szálloda – Magyarország látnivalót bemutató oldal stb.
- Érdemes blogot írni és annak a tartalmát megosztani a céges Facebook oldalon.
- Érdemes saját Youtube csatornát létrehozni és az arra feltöltött tartalmat megosztani a céges Facebook oldalon.
Cikk szerzője +Albert Kondor
A Facebook oldalon a napi posztolás a közösség kialakítása érdekében jó; időnként pedig egy-egy több marketing eszközt megkívánó kampány részeivé kell válniuk a posztoknak.
VálaszTörlés