Szerette volna, ha szállodája jelent volna meg a találatok első oldalán, amikor valaki beírta a Google keresőbe a települése nevét és a szálloda szót? Azt tapasztalta azonban, hogy a nagy, szállásfoglaló gyűjtőoldalak mindig leszorítják a 3-4. oldalra? Ekkor úgy döntött, hogy reklámozni fogja a hotelét a Google-on?
Szerintem, ha így áll a helyzet, Ön okosan döntött. Most már csak abban kell ügyesnek lennie, hogy a megfelelő szakembert válassza a kampánya lebonyolítására. Ehhez adok segítséget.
A tőlem kapott tanácsok nagyon egyszerűek. Tegye föl a leendő partnerének, Google ügynökének, a következő 4 kérdést, és ha megfelelő válaszokat kap, akkor nagy biztonsággal választhatja az adott vállalkozót az Adwords kampánya lebonyolítójának. Íme, a kérdések!
- Dolgozott-e már olyan területen levő cégnek, ahol a szolgáltatás szezonális alapon működött?
- Mi az eddigi legnagyobb CTR (átkattintási arány), amit kereső hirdetésben elért, és tud-e erről egy képernyő-képet mutatni Önnek?
- Milyen óhajai és tervei vannak a landoló oldallal kapcsolatban?
- Van-e alacsonyobb árajánlata arra az esetre, ha hirdetések mobilos felhasználók számára jelennek meg?
És hogy milyen válaszok vallanak profi szakemberre, aki korrekt is? Nyilván többfajta ilyen válasz van, több mint, amit itt le tudok írni, de amely válaszokat itt pontokba szedve megadok, azok biztos, hogy jók. Lássuk, akkor pontról pontra.
- Ha a válasz igen, akkor meg kell kérni, hogy mondja el, hogy mi volt a hirdetési stratégiája. Volt-e benne valami, amivel el tudta kerülni a versenytárs hirdetők hirdetési időpontjait; vagy épp ellenkezőleg: a többiekkel versenyre kelt, velük futott, de valamilyen ügyes megoldással mégis meg tudta őket előzni, és a hirdetései az első három helyek valamelyikén jelentek meg? Ha az Ön leendő megbízottja ezeket úgy tudja Önnek elmondani, hogy könnyen megérti, és valóban kitűnik belőle a szakmai leleményesség, akkor van miről tárgyalni a továbbiakban.
- A CTR, vagy magyarul az átkattintási arány, azt fejezi ki, hogy hány százalékban kattintottak a hirdetésére azok, akik előtt megjelent a hirdetése. Pl. ha egy hirdetés 1 nap 88-szor jelenik meg és 22-en kattintanak rá, akkor az átkattintási arány 25%-os. Nos, ha erre a kérdésre azt mondja a leendő szolgáltató, hogy ez a szám elég változó, akkor valószínűleg őszinte. Ilyenkor érdemes megérdeklődni, hogy ha ez a szám változó, akkor minek a függvényében változik. Ha ezek közül a következő hármat említi, akkor már elég sok tapasztalata lehet. Mi ez a három dolog? A verseny helyzet egy-egy kulcsszó körül; a hirdetésváltozatok tesztelésének sikeressége; valamint az egy-egy kulcsszóra tett licit nagysága. Ha ebből nem is ért mindent (és sajna, ebben a mostani blogposztban nem is tudom kifejteni), akkor kérje meg, hogy ezeket a fogalmakat magyarázza el az Ön leendő partnere. Ha azt mondja, hogy ez egy tanfolyam, lehet, hogy igazat beszél. Ha elkezdi magyarázni, hogy ezt Önnek teljesen felesleges tudnia, akkor kissé udvariatlan. :)
- A landoló oldal az az oldala az Ön szállodája honlapjának, amelyre a hirdetésre kattintó érkezik a kattintás után. Ha ezzel kapcsolatban, a szöveget illetően mindenképpen be akar avatkozni a leendő Adwords szolgáltatója, az nagyon jó jel. Sok múlik ugyanis azon, hogy a Google úgy észlelje a hirdetést, hogy aki onnan eljut a hirdető oldalára, az valóban azt kapja, amit a hirdető ígért. Az ilyen hirdetést nevezik relevánsnak.
- Ha erre a kérdésre a leendő Adwords szolgáltató visszakérdez, hogy elképzelhető-e elég sok mobilos vendég, akkor vagy meg akarja kerülni a kérdést, vagy alaposan föl akarja mérni a helyzetet. A legjobb, ha ilyenkor őszintén válaszol, ami legtöbb esetben a „nem tudom”. Viszont nem árt, ha ragaszkodik a konkrét válaszhoz is. Ugyanis, ha egy Adwords szakértő nincs tisztában azzal, hogy a mobilos hirdetésekért még sokszor kevesebbet kell fizetni, mint a laptoposokért, akkor nem elég tájékozott.
Ha ezek után Önben még sok nyitott kérdés maradt, bátran tegye föl hozzászólásban, vagy egy nekünk címzett e-mailben. Reagálni fogunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése