2018. augusztus 15., szerda

Hogyan szerezzek több vendégvéleményt?

A Turizmus Online Marketing csoportban vetődött fel a kérdés, hogyan lehet több vendégvéleményt szerezni. Ha abból indulunk ki, hogy egy kutatás szerint az emberek 70%-a ad értékelést, ha megkérik rá, közelebb kerülünk a megoldáshoz, de nézzünk meg néhány módszert arra vonatkozóan, hogyan lehet több vendégvéleményt szerezni!



Legyen egyszerű véleményt írni

Amikor kérsz valamit, érdemes azt a legkevesebb terhet vendégedre róva megtenni. Legyen tehát egyszerű véleményt hagyni. Ez persze főleg saját felületednél könnyen megoldható: elküldöd a linket egy űrlapra mutatva, amihez nem kell se regisztrálni, se e-mail címet megadni. Persze ettől a Booking, Google, TripAdvisor felületeid nem fejlődnek majd, de regisztráció nélkül a legkönnyebb a feladat.

Több véleményező oldalon jelen lenni

A regisztrációs procedúrára a legjobb megoldás, ha a vendég már eleve tagja a véleményező oldalnak, így a regisztrációs probléma meg van oldva (ha valahol nem kell regisztrálni, megjelennek a kamu értékelések, komolytalan bejegyzések). Ekkor szembesülhetsz vele, hogy melyik oldal linkjét küldd el vendégednek. Természetesen mindegyikét.

Érdemes a legnépszerűbb oldalakra regisztrálni és gondozni a jelenlétedet, így ezek elérhetőségét kell elküldened a vendégnek és Ő már (remélhetőleg) otthonosan fogja érezni magát rajta.

Megkérni a vendéget

Amikor fel lett készítve a terep a vélemények számára, meg kell kérned vendégeidet, hogy értékeljenek. Ne felejtsd, hogy az emberek 70%-a ad véleményt, ha megkérik rá őket!


Élmény után nagyobb a hajlandóság

Az emberek végletesek tudnak lenni. Vagy örümükben, vagy bánatukban adnak értékelést, tehát (a pozitív végét megfogva) egy WOW effektus után, egy élmény teli nyaralás után szívesebben fognak véleményt írni.

Élménnyel úgyis meg akarod ajándékozni szállásodra látogató vendégeidet, így több legyet is ütsz egycsapásra. Ha az élmény után kéred az értékelést, javíthatod a százalékot!

Hogyan teheted meg?
  • A recepción személyesen (ez a leghatásosabb, akár erre motiváló kártyát is átadhatsz nekik)
  • A liftben, étteremben kihelyezett linkek, QR kódok segítségével
  • A Google oldalra linkgenerátor segítségével (Itt adhatsz nekem is értékelést, ha tetszik a cikk)
  • Utókövető levél segítségével (ahogy a Booking is csinálja)
  • Közösségi média oldalakon
 

Mire vigyázz értékelés kérésekor?

Bár véleményből sosem elég, túlzásba is lehet vinni a vélemények szerzését. Összeszedtem, mitől óvakodj.
  • Ha lehet, ne ajándékozz értékelésért, mert az több oldalon is tilos, és tilthatnak is érte.
  • Ne küldj körlevelet, vagy ne futtass értékelő kampányt hoteledben, ahonnan tömegesen érkeznek értékelések egyszerre! Legyen egyenletes eloszlású, különben büntetést kapsz. 
  • A Google Cégem véleményekről egy hosszú írás jelent meg Kondor Albert kutatótársam tollából, tanácsait mindig tartsd be



Ha tetszett a cikk, értékelj a Google Cégem rendszerében! Valószínűleg nem kell regisztrálnod :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés