2017. január 5., csütörtök

Honlap szállásoknak

Egy honlap a szállásoknak a központot, az online megjelenés origóját jelenti. Egy szállásadó itt tudja legjobban megmutatni a vendégnek mi az ajánlata, miért válassza őt és a legolcsóbb foglalások is innen szerezhetőek. Egy weboldal a szállásnak nem opció, hanem kötelező. Nézzük meg milyen is egy ideális honlap szállások számára.

Értékesítő honlap szállásoknak

A legjobb egy szálláshelynek, ha nem viszonteladói oldalakon, nem is más közvetítőkön keresztül, hanem a saját weboldalon értékesít. A saját felület ugyanis a legolcsóbb értékesítési felület. Nehéz ugyanakkor versenyre kelni a viszonteladókkal, akik a jutalékuk miatt saját felületeiken értékesítenék a szállások vendégéjszakáit. Az értékesítés érdekében vagy ajánlatkérési lehetőséget kell biztosítania az érdeklődőknek, vagy komolyabb foglalási rendszert kell kiépíteni a szállás a weboldalán.

Az egyszerűbb megoldás, ha a weblapon egy árajánlatkérő űrlap van elhelyezve, amit kitöltve egy levél érkezik meg a honlap tulajdonosához. Ez ugyan olcsó megoldás, de nem tud versenyre kelni a Booking.com és egyéb közvetítők gyors és azonnali foglalást biztosító, pontos árakat is adó foglalási rendszereivel.

Drágább ugyan, de a versenyre alkalmas foglalási motorral könnyű és azonnali értékesítést realizálhatunk a szállás saját honlapján, ahol akár ki is fizetheti a vendég a szobát. Ezek a rendszerek viszont drágák, így kisebb szállások nem engedhetik meg magunknak. Lehet ilyen rendszereket bérelni is, de ebben az esetben is havi költséggel kell számolni.


Szállás honlap designja

Míg a Facebook, Twitter, Booking, Tripadvisor stb. típusú külső felületek kötött megjelenést és tartalmat engednek megjeleníteni, addig a szállás saját honlapja az a hely, ahol a magunk urai lehetünk, azaz - a felhasználóbarátságot figyelembe véve - olyan designt és felépítést alkalmazhatunk, amilyet a legeredményesebbnek ítélünk meg. Ami itt fontos:
  • Brand jegyei jelenjenek meg
  • A honlap egyszerűen kezelhető legyen
  • Mindig a vendég igényeit tartsuk szem előtt
Tehát míg a design egymást váltják, addig a céljaink azonosak maradnak egy megjelenéssel: amellett, hogy információt  juttassunk az érdeklődők számára, erősítsük az értékesítést.

Kötelező elemek egy szállás weboldalán

Ahogy egy étterem esetén elvárja a látogató, hogy megtalálja az étlapot, ahogy egy autómárka oldalán jogos igény a teljesítményre vonatkozó adatok szem előtt tartása, egy szállás honlapján is vannak olyan elemek, amiket elvár a leendő vendég. Ezek azok az elemek, ami nélkül nem képzelhető el racionális foglalás:
  • Árak
  • Galéria
  • Szolgáltatások
  • Szobák, elhelyezkedés
Ezek az adatok még csak a kötelező minimumot teljesítették, hogy lehetővé váljon a foglalás. Ezeken felül a vendég megnyeréséért meg kell jeleníteni:
  • Különlegességeket: amivel kitűnik a szállás és megkülönbözteti a versenytársaktól
  • Programokat: amit a szálláson, vagy annak környékén csinálhat
  • Gasztronómiát: az ínyenceknek, illetve a borok szerelmeseinek
  • Környék látnivalóit: hogy ne más honlapján járjon utána ezeknek
  • A szállás történetét, személyzetet: a bizalom maximalizálása és a megjegyezhetőség érdekében

Kampányok kiszolgálása honlappal

A mindennapos szerepe mellett egy szállás honlapjának feladata, hogy kampányainkat is kiszolgálja, azaz hirdetéseinket ide irányítva értékesíthessünk rajta. Azonban, ha egy reklámkampányunkkal a nyitóoldalra irányítjuk a látogatót, semmi különlegeset nem adhatunk számára. Azonban, ha különböző célokra különböző aloldalakat hozunk létre, könnyebben elérhetjük céljainkat.

Honlap látogatottsága

Egy honlap lehet bármilyen szép, jól felépített, vagy tökéletes értékesítő, ha nincsenek rajta látogatók, az egész szó szerint mit sem ér! Sokan felejtik el ezt a tényt és dőlnek hátra, miután elkészült a mestermű...
Valójában a honlap elkészülte után kezdődik az igazi munka. A látogatószerzés történhet keresőből, más honlapokról, vagy direkt eléréssel, amikor valaki begépeli internetes címünket a keresőbe. Mindegyik csatornát próbáljuk meg feléleszteni, és az a cél lebegjen a szemünk előtt, hogy több látogatóból több vendéget lehet csinálni.















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés