2015. szeptember 22., kedd

9 keresőoptimalizálási stratégia, ami nem működik többé


A keresőoptimalizálás az elmúlt években sokat változott. A régi módszerek már nem, vagy kevésbé működnek, így a turizmusban is változtatni kell ezeken, hogy elöl maradhassunk a találati listákon. Múltkor megnéztük a legnagyobb tévhiteket a keresőoptimalizálásban, most jöjjenek azok a módszerek, amik nem működnek már többé.

Több link, magasabb rang

Régen minél több link mutatott a honlapunkra, annál előrébb kerültünk a találati listán. A 2013 óta azonban minőségi linkeket kell szereznünk.
Ez olyan honlapokat jelent, amiknek a tartalma jó minőségű, azaz szeretik a látogatók, nem csak a robotok számára készültek. A mennyiség helyett tehát a minőség kerül előtérbe.

Kulcsszógazdag tartalom a jobb rangsorolásért

A kulcsszógazdagság a szavak ismétlését jelentette. 2004-óta a Google egyre fejlettebb szemantikus indexelést alkalmaz, azaz egy tartalomról/honlapról kulcsszavak halmozása nélkül is meg tudja állapítani milyen témában íródtak. Nyugodtan használhatunk szinonimákat, ragozást, tehát a látogatóinknak, nem pedig a robotoknak írunk.

Sőt, a kulcsszóhalmozást észreveszi, és bünteti a keresőóriás, így ez is egy olyan keresőoptimalizálási stratégia, amit többé nem érdemes használni.

Csak a linkekre, és a tartalomra kell koncentrálni

Ahogy az imént leírtam, a tartalommal és linkekkel jó helyet lehetett elérni, és ma is fontosak, de csak ezekre fókuszálni, hiba. Mára a közösségi médiának hatalmas szerep jut. Az ott közzétett tartalmakat emberek követik, és értékelik. Erre a területre is koncentrálni kell! Mára a közösségi médiák követőtábora, és az ottani aktivitások pozitívan hatnak rangsorolásunkra is.

Több aloldal, több látogató

Régebben a sok aloldalból álló honlapokkal több látogatót lehetett szerezni, így sokan kis apró, de alacsony értéket képviselő oldalacskákkal hígították fel weboldalaikat. A több aloldal, ma is szélesebb lehetőségeket ad, de értéktelen tartalommal nem jutunk előrébb.

Mára a több aloldalhoz magas minőségnek is kell kapcsolódnia, tehát olyan tartalmakat kell készíteni, amit a látogatók szívesen el is olvasnak, megosztanak.

Magasabb rang, több látogatót hoz

Ugyan, amikor előrébb jelenünk meg a keresőben, az nagyobb láthatóságot jelent, mégsem egyenlő automatikusan a több látogatóval. Ennek két oka lehet:
  • Rossz kulcsszavakra jelenünk meg
  • A leírásunk nem elég motiváló a vendégnek
Nem elég tehát a keresőoptimalizálási stratégia során megjelenni, a megfelelő szavakat kell megcélozni, és megfelelő leírással kell a látogatót kattintásra ösztönözni.

Vendégblogolás, cikkek írása

Korábban, külső weboldalakon megjelent cikkek segítségével minőségi visszamutató linkeket kaphattunk. Minőségükben silány cikkekkel megszórva az internetet sok visszamutató linket szerezhettünk, így növelve oldalunk rangját.
Cikkeket most is írhatunk, de itt is érvényes a már említett minőség a mennyiség helyett. A cikk minőségén túl, arra is figyelni kell, hogy ahol megjelenik a cikk, az a témánkba vágjon, azaz releváns legyen.

Oldalcím kulcsszavakkal való teletömése

A honlap kulcsszógazdag tartalma, ahogyan már leírtam, nem jó keresőoptimalizálási stratégia. Így van ez az oldal címénél is. Korábban jól látható volt a keresési eredményeknél, hogy a kulcsszó akár többször is szerepelt a címekben. Mára ez ugyanúgy hátrányt jelent, mint a tartalomban való kulcsszóismétlések.

Képek nem szükségesek

Bár én mindig is ajánlottam, egy szállás esetében pedig elengedhetetlenek a fotók a meggyőzés miatt, nem minden tartalomhoz volt kötelező egy kapcsolódó fotó. Mára viszont a tartalomhoz kapcsolódó, jó leírással rendelkező fénykép nagyot dob a rangsoroláson is.

Mára jól tesszük, ha nem csak kép, hanem a hozzá tartozó leírás is precízen ki van töltve. Ezzel javíthatunk igazán a rangsorolásunkon.

Linkgyűjtemények aktív használata

Az első stratégia továbbgondolása volt, amikor különböző linkgyűjteményekbe ajánlottuk oldalainkat. Mivel sok linkgyűjtemény van, amiket pont ezért hoztak létre, a sok link miatt előrébb kerülhettünk a találati listán. 2012-es Google algoritmus frissítés óta a linképítés céljából létrehozott linkgyűjtő oldalak vissza is húzhatják oldalunkat a rangsorolásban, így óvatosan kell megválogatnunk, milyen helyeken jelenünk meg.


Én ezeket említeném meg, de ha van még olyan terület, amit fölöslegesen optimalizálunk, kommentben örömmel várjuk!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Értékelés