2014. augusztus 29., péntek

Elég-e egy Facebook oldal a szállásnak?

+Kádár Tímea írása.
Egy újonnan nyíló kis szállásnak, vendégháznak általában se anyagi kerete, se energiája nincs webdesignert keresni, kitalálni, hogy mi legyen a weboldalon, és belevágni a hetekig-hónapokig tartó közös munkába. Könnyebbnek tűnik létrehozni egy Facebook oldalt a szállásnak és máris elkezdeni a posztolást. Sokan érvelnek azzal is a FB oldal mellett a weboldallal szemben, hogy itt van élet, látnak visszajelzéseket, míg a weboldalon nem látni ilyen interakciót.

Ez mind igaz, és Facebook oldalra nagyon is szükség van (hamarosan adunk rá tippeket, hogy hogyan használjuk), de önmagában nem elég. Lássuk, hogy miért nem:

1. Az emberek szeretik megnézni a szállás képeit, és a Facebookon ez elég nehézkes, hacsak létre nem hozunk egy külön szállás albumot. Arra jó, hogy legyenek friss képek, történések, de az alapképeket könnyebben megtalálják egy weboldalon.

2. Weboldalon sokkal strukturáltabban lehet látni a menüpontokban, az árat, szolgáltatásokat, szállásleírást, míg Facebookon ezt is nehezebb megtalálnia a leendő vendégnek.

3. Bár ez biztos változni fog, ma még sokan bíznak jobban egy olyan szállásban, aminek van weboldala is, és nemcsak FB oldala.

4. Még ha szálláskeresőben is akadnak egy szállásra, rákeresnek a google-ben is, és a FB - egyelőre - kevésbé optimalizált a keresésre, mint a weblap.

5. Ami a weboldalon van - ha saját domain - az a tiéd. Ami a Facebookon, az a Facebooké. Vagyis, szélsőséges esetben akár le is tilthatják az oldalt, és a lájkolók, bejegyzések elveszhetnek (persze ez azért ritkán történik meg egy kis szállással.)

2014. augusztus 15., péntek

Buffer - miért és hogyan időzítsük a Social média munkát?

Amíg Ön dolgozik, addig mások nyaralnak, de ez a mi szakmánkban már csak így van. Van viszont több eszköz, aminek segítségével Ön nyaralhat, amíg az alkalmazás dolgozik.
Több eszköz is van, amik megkönnyítik a tartalmak megosztását és ütemezését. Ezek közül ma a Buffer nevű eszközt mutatom be, aminek a segítségével előre beállíthat különböző megosztásokat, különböző Social média felületekre.

A folyamatos megosztás problémája

Időhiányban szenvedünk, de ha nem is lenne ez a helyzet, akkor is van jobb elfoglaltsága az embernek, mint naphosszat azt állítgatni, mit osszon meg a különböző Social média felületeken. Több felületünk van, nem feltétlenül ugyanazt és ugyanakkor kell kommunikálnunk, hiszen más az érdeklődési kör a Facebookon, mint a LinkedIn-en, és más időpontokban is "lógnak" a Twitteren, mint böngésznek a Google+ felületein.

Egyetérthetünk abban is, hogy két különböző megosztás létezik. Amit előre be tudok állítani, és amit egy hirtelen ötlettől, vagy eseménytől vezérelve azonnal közzéteszek. Előre beállíthatok érdekességeket a környékről, fotókat a szálláshelyről, vagy idézeteket. Azonnal kell viszont cselekednem, amikor leesik a hó, és egy fényképet közlök a parkolóról, vagy a séfünk új alkotásáról. Ez utóbbinál nem tudunk automatizálni, de a kampány-szerű tartalmakat lehet előre tervezni.

A megosztás hagyományos módszere

A szálláshelyek többsége úgy közöl tartalmakat, hogy kiválasztja a megosztani kívánt anyagot, majd felmegy a kívánt felületre (jellemzően Facebook), és megosztja a tartalmat, ami azonnal láthatóvá válik a felületen. (A Facebookon a felhasználók előre meghatározott időpontot is beállíthatnak, így a megosztás mindkét típusát használják kis időt megspórolva.) Majd jön a következő Social csatorna, és ott is elvégzi a megosztást.
Ha valaki arra is figyel, hogy a különböző csatornákon különböző időpontban vannak jelen a célcsoportok, a műveletek még időpontban is eltérnek egymástól.
Ez a módszer rengeteg időt tud felemészteni, kevésbé mérhető az eredmény. Nem csoda, ha sokan gondolnak úgy a Social médiára, mint egy nyűgre, ami miatt egyre csökken az aktivitás is.

Hogyan osszunk meg időtakarékosan több felületre?


Külső eszközök tömege áll rendelkezésünkre, hogy több csatornát kezeljünk egyszerre. Ezekben  átnézhetjük a különböző felületeket, reagálhatunk az ott megjelent posztokra, követhetjük aktivitásunkat, és a rólunk tett említéseket, de legfőképpen megoszthatunk, időzíthetünk tartalmakat.
Ilyen felület a Hootsuite,  az IFTT, vagy a Buffer is.

A Buffer segít "betárazni" és időzíteni a tartalmakat

A Buffer lehetőségét mutatom most be, mert az időzítésnek és megosztásnak egy nagyon baráti lehetőségét kínálja, valamint pont azt a 4 médiát és azok céges oldalainak megosztását tudja kezelni (Facebook, G+, Twitter, LinekIn), amelyek itthon leginkább elterjedtek.

Időzítés a lényeg

Remek megoldás, hogy a betárazott (innen jön a neve "buffer") tartalmat minden csatornánál előre beállított időpontokban teszi ki. Azaz, ha a statisztikákból tudom, hogy Facebookon a látogatóim reggel 9 és délután 4 óra körül aktívak, akkor ezt a két időpontot adom meg, amikor a Buffer kiteszi az előre megadott tartalmakat.
Ezen kívül természetesen megadhatom az azonnali közzétételt, valamint egyedi időpont megadását is.

Megosztás

A megosztandó tartalomnál kiválaszthatom, melyik csatornákra akarom kitenni. Ha a 4 csatorna közül csak a Twitterre, G+-ra és Facebookra tenném ki a LinkedIn-t kihagyva, akkor csak azokra a csatornákra ütemezem, így különböztetve meg a célcsoportot, és a csatornáim célját is.
Másik előny, hogy a böngésző, és néhány RSS olvasó is támogatja, így ha egy érdekes cikket találok az interneten, ami kötődik a szállodámhoz, azt azonnal fel is használhatom - akár kis hozzáfűzéssel is - egy posztban. Így dolgozhatok előre a napi tevékenységeim közben is.

Haladó: A megosztást a bitly-vel is összeköthetjük, így mérve az átkattintásokat!

Telefonon és táblagépen is segít

A Buffer alkalmazásként telepíthető Apple és Android rendszerekre is, így utazás közben is előre dolgozhatok. 4 csatorna kezelése ingyenes, bár ebben a verzióban csatornánként 10 elemet időzíthetek előre. Viszont mindössze havi 10 dollárért 10 csatornában 100-100 elem kezelése válik lehetségessé, ami nem nagy ár az előnyökhöz képest. Van még céges csomag is, ahol még bővülnek a lehetőségek statisztikával, és több munkatárs bevonásának lehetőségével.


Összefoglalva

A Buffer alkalmazás megoldja a napi Social média kezelési problémákat, így időt és pénzt spórol meg amellett, hogy a tartalommarketing hatékonyságát is növeli. Tervezhetünk vele előre, vagy több csatornát szolgálhatunk ki egyszerre, mindegyiken külön időzítéssel, így oldva meg a több csatorna folyamatos megosztásának problémáját. A kipróbálás ingyenes, kissebb szálláshelyeknek nincs is mindig szükség a fizetős verzióra. Én használom, és örömmel ajánlom!

Ha tud még hasonlóan jó alkalmazást, örömmel fogadjuk hozzászólásban! Ha tetszett a cikk, időzítse közösségi felületein :)

Értékelés