2014. május 27., kedd

Hogyan használjuk? "Google Places for Business" és "Google+ Local Business Page"

A téma jelentősen frissült a cikk írása óta! A legfrissebb írásokat a térkép alapjairól szóló bejegyzésben lehet elolvasni.



A Google térképes megjelenítése szálláshelyek számára megkérdőjelezhetetlen jelentőségű. A Google+ megjelenésével azonban már két felület áll rendelkezésünkre, hogy térképre tegyen minket a Google. Ezek jelenleg még nincsenek szinkronban. Mindkettő elengedhetetlen, de mik a különbségek? Hogyan érdemes használni őket? Mik a buktatók? Körbejárom!

Mi a "Google Places for Business"?

A Google keresés találati listáján való megjelenésünket befolyásolhatjuk a segítségével. Honlapunk révén amúgy is megjelenünk, de a Places (magyarul: Google üzleti helyek) segítségével leírást, képeket, nyitvatartási időt, kapcsolati információt rendelhetünk a felülethez. Ezen a felületen bármikor kezelhetjük megjelenésünket.

A Google ellenőriz is, azaz postán küldi el a megadott címre az ellenőrző kódot, aminek megadása után megerősített státuszba kerülünk. Ennek az eljárásnak hatalmas szerepe van a bizalom építésében, hiszen a térképen valóban meglévő helyeket láthatnak a látogatók.

Mi a "Google+ Local Business Page"?

A Google+ a keresés Social média formája. A Google+ Page (üzleti oldal) a Social média csatornája a Google-nak, ahol kapcsolatokat építhetünk, kommunikálhatunk vendégeinkkel, frissíthetjük információinkat, és értékelhetnek is minket. Mi kezelhetjük az oldalt, így többek között a képeket, a cikkeket, és az elérhetőségi adatainkat is.

A találati lista alakulásában játszik nagy szerepet. Ha például "A" vendég felvesz minket a köreibe, és a szállás témája kapcsán keres, a hozzánk kapcsolódó találatok a lista tetejére kerülnek. Amikor "B" személy keres, akinek nem szerepelünk a köreiben, a megjelenített lista alján, kapunk helyet.


Miért jelenjek meg ezeken a felületeken?

Mindkét helyen különösen ajánlott megjelenni! Erre három ok is van:
  • Segít kontrollálni a megjelenést. Úgy is beszélnek rólunk, ha mi ebből kimaradunk, akkor már legyünk ott a beszélgetéseknél, véleményeknél, és kapcsolódjunk be mi is. Az információk is megjelennek rólunk itt-ott, akkor már kontrolláljuk mindezt, adjuk meg mi adatainkat, fényképeinket.
  • Láthatóságot biztosít. Google felületeit rengetegen látogatják, és egyre nagyobb a szerepe a Social médiának találati listák alakulásában. Minél több információt adunk a Google-nak, annál jobb.
  • Ingyenes. 100 Billió keresés történik havonta a Google felületein. Érdemes ott lenni, és ingyenes is.

 

Mi a közös a Google Places és G+ Local Business Page-ben?

Az alapja hasonló a két felületnek, mégsem ugyanazok.
  • Üzleti információk: név, leírás, cím, nyitvatartás ugyanaz mindkét felületen
  • Fotók: mindkét felületre tölthetünk fel fényképeket
  • Hozzászólás, értékelés: a látogatók hozzászólhatnak, leírást adhatnak és értékelhetik a helyet.


Google Places egyediségei

  • Google térképen és keresési listán való megjelenés: amikor beírjuk a keresőbe, vagy a térképen, hogy "Hotel Pécs", ott jelenhet meg térképes, kiemelt formában hotelünk.
  • Hotel Finder szolgáltatásba ezen keresztül kerülhetünk be: A szolgáltatásról már írtam korábban.
  • "Verified page" (ellenőrzött hely): az ellenőrzés után címünk megerősített, külön felületen kezelhetjük, jobban bízik benne a Google.

Google+ Local Page egyediségei

  • Megjelenése különböző: megjelenése a Google+ oldalakhoz hasonló, ahhoz kapcsolódik.
  • Social média jellemzők: a Social médiában megszokott tevékenységeket végezhet látogatónk, azaz körökbe rakhat, megoszthat, +-olhat.
  • Gyors áttekintés: leírás, posztok, adatok, fotók, videók külön tabokban jelennek meg, szélesebb médialehetőségekkel élhetünk.

Places és Page kombinációja

Több napos próbák eredménye: jelenleg nem lehet közvetlen kapcsolatot létesíteni a két felület között, azaz pl. a vélemények nem lesznek azonosak a két felületen. A legtöbb, amit ki lehet hozni, hogy a Places felületen a G+ oldalra átkattinthassunk (azaz látja, melyik G+ oldal tartozik a céghez). Ehhez az eredményhez sem mindegy, milyen sorrendben végezzük el a felületek létrehozását. Gondolom a tudomány itt nem áll meg, fejlődni fognak az összekapcsolási lehetőségek.

 Mikor kombinálhatjuk?

  • Azonos e-mail címmel kell kezelnünk a két felületet
  • A Places-ben ellenőrzött hely szükséges

 
Hogyan kombináljuk?

A két lehetőség közül az első:
  1. Hozzunk létre (vagy kezeljük) a Google Places helyen szállásunkat. Fontos: Először a Places helyen kell létrehozni!
  2. A kódot postán fogják elküldeni számunkra, utána már ellenőrzött hely tulajdonosai leszünk.
  3. A hely kezelésénél (kép jobbra), szerkeszthetjük az eddigi adatainkat, de átugorhatunk a G+ oldalunkra is. 
  4. Első átugrásnál hozza létre a Google+ üzleti oldalunkat, amit onnantól kezdve ugyanúgy kezelhetünk, mint a többi oldalunkat.
  5. Ennél több kapcsolat jelenleg nincs, a felületek között de fejlődik a rendszer, biztos vagyok benne, hogy lesz még jelentősége a kapcsolatnak.
Másik "kombináció":
Nem ez a legjobb, ekkor független a két oldal, azaz nem kombináljuk. Én például úgy jártam, hogy már volt Google+ üzleti oldala a +SzállásMarketing-nek (köszönöm, ha követi!), de nem "Local Business" kategóriában létrehozva (így nem jár hozzá térkép!), valamint külön Places for Business. A Places létrehozott még egy üzleti oldalt (mint az egyes kombinációs lehetőségben), ami nem szerencsés, de most így marad... Már több ígéretet is olvastam, hogy lesz lehetőség oldalak összevonására, ha ez bekövetkezik, megírom a lépéseit.
Hátrány különösebben nem ér minket, csupán külön felületről lesz kezelhető a felület.

Miért használjuk mindkét megjelenést?

Több helyen mindig nagyobb megtalálhatóságot eredményez, de ez csak egy indok. Mindkét felület különböző célokat szolgál, különböző felületeken, különböző tevékenységek közben találnak ránk, és tudnak kommunikálni velünk, vagy kaphatnak információt rólunk.
Ráadásul a Google a barátunk, és minél jobban használjuk felületeit, annál jobb barátunk :)

Néhány felmerülő kérdés:

  • Több helyem van (szállodalánc), adhatok egy G+ oldalnak több címet?
    Nem, sajnos jelenleg minden háznak minden helyszínhez külön Places és G+ Places helyeket kell felvinni. Reméljük a jövőben ezt is megváltoztatják.
  • Ha nem helyi vállalkozásként regisztráljuk G+ oldalunkat, akkor nem jelenhetünk meg a térképen?
    Nem, mindenképp helyként kell regisztrálni. Átnéztem többször a lehetőségeket, és nincs rá mód, hogy automatikusan átrakjuk, akár csak egyszer is, más kategóriába.
  • Ha van még kérdés, várom commentben...



És egy kérés...

Itt lehet követni, és értékelni minket, ha tetszett a cikk :)





2014. május 4., vasárnap

10 ok, miért legyen responsive honlapja szállásunknak

A rengeteg eszköz, amit nap mint nap használunk, magával hozta a kérdést: a különböző kijelzőkön, hogyan jelenjen meg a honlapunk? A megoldás, a "responsive design" hozta, ami a kijelző felbontásához igazodik. A weboldalak cseréje elkezdődött, de miért is jó befektetés minél hamarabb váltani?

1. Az új korszak designja

Ez a megoldás a legmodernebb, és ebből fakadóan a felhasználóknak is tetszetős megoldás. Ha modern weboldalt látunk, az ezt a technikát használja.

2. Felhasználóbarátság

Mindegy, hogy a vendégünk a laptopján, a telefonján, vagy a tabletjén böngészik, ugyanazt a nagyszerű élményt nyújthatjuk Neki.

3. Versenytársakkal szembeni előny

Amikor szállást választunk, és több honlapot végigböngészünk, kirívó lesz a különbség használhatóság területén. Az a weboldal, amit nem tudunk rendesen böngészni, hátrányba kerül.

4. Egyszerűbb kezelés

Külön adminisztrációs felületek helyett (amikor külön kezeljük a mobil verziót) egy helyen változtathatjuk tartalmunkat, így könnyebb a honlapunkat kezelni. Mindezzel időt takarítunk meg, hiszen a marketinges csapatnak csak egyszer kell felvinnie a módosításokat. Arról nem is beszélve, hogy a különböző felületekre nem kell különböző designokat tervezniük.

5. Költséghatékony

Az elkészítése ugyan költségesebb, de a fenntartási költségek sokkal olcsóbbak, hiszen kevesebb gonddal és idővel jár a frissítés és a kisebb változtatások elvégzése.

6. Egyre több mobil felhasználó

2010-ben a felhasználók 7%-a böngészett mobil eszközökről, míg 2013-ban 45%-a a felhasználóknak használja böngészésre a telefonját és tabletjét.

7. Hatékonyabb Online kampányok

A marketing kampányok kezelése is egyszerűbb egy responsive honlappal, hiszen minden felületen jól fog megjelenni az üzenetünk. A konverziós arányunk is megnövekedhet a felhasználói szokások miatt: a látogató esetleg mobil eszközén néz utána hol szálljon meg, de a konkrét foglalást már könnyebben intézi asztali gépéről.
A statisztika elemzése is könnyebb. A Google Analytics már képes mérni a responsive oldalak teljesítményét, megkülönböztetve a felbontásokat. Nem kell tehát külön mobil verziót beállítani.

8. A keresőmotorok szeretik

A Google és a többi kereső előnyben részesítik a responsive oldalakat. Több szakértő, és a Google honlapkészítési ajánlása is megírta már, hogy ugyanolyan tartalmaknál jobb helyezést érnek el az ezzel a technikával készült honlapok. A duplikált tartalmak miatt pedig külön hátrányos az, ha külön tartalomként jelenik meg a mobil verzió.

9. Ingyenes rendszerek is támogatják

Ez a blog a Blogger motorját használja, és egy kattintással beállítható volt a responsive megjelenés. Hasonlóképpen támogatják a főbb ingyenes rendszerek, mint a Wordpress, Joomla, Drupal.

10. Beruházni most, megtakarítani később

Lássunk neki most a fejlesztésnek, mert még nem tömegcikk, még jobban kijönnek a technológia előnyei, és nagyobb a megtérülés. Ugyan később nagyobb rutinnal lehet hasonló weboldalt készíteni, de a jó szakemberek is drágábbak lesznek.



Az online világ gyorsan változik, de a responsive terület maradni fog egy jó ideig, és jelentősége egyre nagyobb lesz. Előbb-utóbb muszáj lesz váltani, tegyük meg mihamarabb.

Néhány responsive hotel honlap példa:

Összeszedtem néhány példát. Érdemes megnézni őket különböző eszközökön, vagy a böngésző méretét változtatni. Ha tudtok szépet és jót, írjátok meg hozzászólásban, ha saját van, az még jobb!








Értékelés